پرسپولیس ..

سلام به همه دوستان. روشنک چند روزی گرفتاری‌های کاری داره، نمیرسه بیاد اینجا از فیلم‌های روز بنویسه. منم که مثل اون نمی‌تونم فیلم‌هایی که می‌بینم رو توصیف کنم. پس خلاصه چند روزی ما رو تحمل بفرمائید تا صاحبش برسه!

یکی دو روز پیش فیلم پرسپولیس رو دیدم. حس غریبی بود که شما همه لحظات فیلم رو بتونین درک کنین. وقتی سینماپر از آدم‌های غیر ایرانی اما مشتاق دیدن پرسپولیس ایران باشه.

من تفسیر نمی‌کنم فیلم رو چون سلیقه‌ی شخصی هرکس نسبت به فیلم فرق می‌کنه.اما از دوستانی که دیدن خواهش می‌کنم بیان و نظر بذارن و بگن که چی فکر می‌مردن راجع به فیلم.

ممنون از همه.

 

نظرات 9 + ارسال نظر
روشنک جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:21 ب.ظ

سلام عزیزم.در این روزهای بی اینترنتی استفاده از اینترنت موبایل خیلی مزه میده.فیلم را دوست داشتم و دیدنش تو غربت حتما حس و حال دیگه ای داره.از ایرانسل هم ممنون

روشنک جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:27 ب.ظ

سلام بهترین.دارم به کمک اینترنت ایرانسل نظر می نویسم.فیلم را دوست داشتم.دیدنش تو غربت حتما حس دیگری داره

اسد وجودی جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:26 ب.ظ http://http://asadvojoudy.blogfa.com

سلام
اون فیلم رو ۴-۵ ماه پیش دیدم
فقط می گم ای کاش نمی دیدمش ... تا یادم بره تمام نکبتی که توش تنفس می کرده ام
راستی مجله ی زرد مزبور ۷ روز زندگی نام دارد

فراز(سروش هدایت راد) شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:49 ب.ظ http://www.bkhabar.blogfa.com

این فیلم حال و هوای ایرانو تو اون دوره رو خوب ترسیم میکنه با اینکه انیمیشن اون قدر قوی نیست اما نحوه روایت به ویژه برای ما که تو اون فضا نفس کشیدیم گیرا ست اگر چه در مواقعی با برخی مسائل به احساساتی ترین شکل ممکن برخورد میکند.
ولی در کل روایتی است از چیزی که اتفاق افتاده ........
من امید وارم روشنک خانوم این مشکل اینترنت شما حل شه
به من سر بزنید با ایرانسل بی ایرانسل و.......................

شهره یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:59 ق.ظ http://www.azkhodbakhisch.blogspot.com/

سلام ارغوان جان . من این فیلم رو چند هفته پیش دیدم و البته قبلش هم دو کتاب پرسپولیس و همچنین چندین کتاب دیگه خانم ساتراپی رو هم خوندم . فیلم روم خیلی تاثیر گذاشت چون خاطرات خودم باهاش زنده شد . البته زندگی هر کسی فرق میکنه ولی تمام اتفاقاتی که در زندگی هم سن و سالهای من دراونزمان افتاد ریشه مشترک دارن و همین هم باعث شد که فیلم خیلی روم تاثیر بذاره و با چشمان پر اشک از سینما بیام بیرون . فکر میکردم که نسل ما نسلی بود با بدختیهای بیشمار که اونزمان کاملا جدید بودن و حتی پدرومادرهای ما هم نیمدونستند که آینده ما چی میشه . اتقافات اونزمان شروع یک داستان شوم بود که هنوز هم نسلهای دیگر رو تحت تاثیر قرار داره و متاسفانه روز بروز هم بدتر شده . فکر میکردم که چرا باید ما بچه های ایران چنین سرنوشت شومی رو داشته باشیم . من هم تنها ایرانی سالن سینما بودم ولی حس کردم که کسانی که در سینما هستند قبلا کتابش رو خوندند و به مسائل و مشکلات ایران هم واقف هستند آخه سینمای اینجا خیلی کوچیکه و فقط حدود بیست یا سی نفر در سالن نشسته بودند . امیدوارم که روشنک عزیز هم به گرفتاریهای کاریش برسه و تو عزیز هم همیشه سلامت و پایدار باشی . شب و روز هر دوتون خوش .

پرشین یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:02 ق.ظ http://hashinzsv.blogspot.com/

سلام.

به نظر من انیمیشن بسیار زیبایی است که شاید غیر ایرانی ها با دیدنش لذت ببرن. اما ایرانی ها {پرسپولیس} را با تمام وجود حس می کنند. حتماً کتاب {ما بعد الطبیعه} و {اغراض ما بعد الطبیعه} رو یادتون میاد. {پرسپولیس} به نظر من نقش {اغراض ما بعد الطبیعه} رو برای فیلم {نسل سوخته} بازی می کنه که به ظاهر مربوط به قبل از انقلاب بود و به واقع طعنه ای به بعد از انقلاب.

شاکی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.e-ruydar.blogfa.com

سلام خوشحال شدم وبت را دیدم مطالب زیبایی داری اگه یه دوست دیگه می خوای سر بزن

آزاده پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:17 ق.ظ

سلام ارغوان عزیزم
۲-۳ ماه پیش این فیلم رو دیدم کاملا حس میکردم با اینکه انیمیشن خیلی جذابی نداشت با این حال چندین جای فیلم اشک تو چشام جمع شد صحنه هایی بود که زندگیشون کرده بودیم ولی شاید خودمون اینقدر خشن بودنش رو درک نکرده بودیم چون بهش عادت کردیم باهاش بزرگ شدیم
موفق و شاد و پیروز باشی خانم گل
مواظب خودت باش و می بوسمت

مریم توفیقی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:22 ق.ظ http://tofighee.persianblog.ir

سلام به ارغوان عزیز و روشنک نازنین
پرسپولیس ... دیده ام . انیمیشنی بسیار قوی اما در برخی مواقع کمی غلو آمیز.
و اما روشنک عزیز خوش آمدی به آسمان ستاره ها ...
شاد آمدی ...
شا آمدی ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد