ترانه!

دل من یه روز به دریا زد و رفت
پشت پا به رسم دنیا زد و رفت
پاشنه‌ی کفش فرارُ ور کشید
آستین همتُ بالا زد و رفت

یه دفعه بچه شد و تنگ غروب
سنگ توی شیشه‌ی فردا زد و رفت
حیوونی تازگی آدم شده بود
به سرش هوای حوٌا زد و رفت


دفتر گذشته‌ها رو پاره کرد
نامه‌ی فرداها رو تا زد و رفت
حیوونی تازگی آدم شده بود
به سرش هوای حوا زد و رفت

دل من یه روز به دریا زد و رفت
پشت پا به رسم دنیا زد و رفت
زنده ها خیلی براش کهنه بودن
خودشُ تو مرده‌ها جا زد و رفت!!

هوای تازه دلش می‌خواست ولی
آخرش توی غبارا زد و رفت
دنبال کلید خوشبختی می‌گشت
خودشم قفلی رو قفلا زد و رفت!!

ترانه‌سرا: محمدعلی بهمنی

آهنگ‌ساز: فرزاد فرومند

خواننده: ناصر عبدالهی ... ( خدایش بیامرزاد)

این ترانه رو یادمه روزی برای کسی که فرسنگ‌ها دورتر بود فرستادم چون مطمئن بودم که حس این واژه‌ها رو می‌شناسه! نمی‌دونستم یک روز هم خودم تجربشون می‌کنم!!

و اینکه:

نان‌پاره ز من بستان، جان پاره نخواهد شد

وان را که منم ماوی، آواره نخواهد شد

وان را که منم خرقه، عریان نشود هرگز

وان را که منم چاره، بی‌چاره خواهد شد ....

( مولانا)

این پاسخ ترانه !!

نظرات 5 + ارسال نظر
روشنک چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:54 ق.ظ http://azeshgh.blogsky.com

این عشق الهی است
حق لایتناهی است...
با تک تک بیت های ترانه و همین شعر مولانا روزگاری گذراندیم عزیز راه دورم...تو اون خیابون پردار و درخت جهانشهر - همون جایی که میعاگاه روزهای دلتنگی مان بود- یادش به خیر...می دانم که می دانی این روزهای سخت و سنگین می گذرند. امید دارم به بهترین شکل گذرشان...توکلت را از دست نده ! دل به دریا زده ات را مملو از غم نکن درآن غربت بارانی...
همه ما یه روز دل را به دریا می زنیم و می رویم! یکی دور و یکی نزدیک...
شاد باش و خوش بهترین همه روزها!

رضا افشاری چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:49 ب.ظ

این روزا غریبی مده جالب اینه که هممون رو مدیم

محمد رضا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:17 ق.ظ http://m-r-roma.blogfa.com

سلام ارغوان و روشنک عزیز
آپ زیبایی بود در ضمن تولد روشنک عزیز هم تبریک میگم انشالله همیشه شاد و خوشحال باشه
من آپم بیایید خوشحال میشم
پیروز باشید

رضا افشاری شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام روشنک جان
دنیا اونقدا هم که میگن بد نیست البته از صدقه سر نفسی که دوستان تو هواش میکشن .
راستی یه طرح به پستم اضافه کردم اگه وقت دور ریختنی داشتی یه سری بزن .
موید باشی

حسن علیشیری یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ق.ظ http://memoir.blogfa.com

همه چی از یاد آدم می ره! مگه یادش که همیشه یادشه! (حسین پناهی)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد